رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

فیلم|افزایش قربانیان زمین لرزه در هائیتی؛ هزار و ۳۰۰ کشته و حدود ۶ هزار مجروح

9:07 - 25 مرداد 1400
کد خبر: ۷۴۹۷۷۷
تازه ترین آمارها نشان می‎دهد که بر اثر زمین لرزه ۷.۲ ریشتری در هائیتی دستکم هزار و ۲۹۷ نفر کشته و بیش از ۵ هزار و ۷۰۰ نفر زخمی شدند.

- دولت هائیتی پس از وقوع زمین لرزه‌ای به بزرگی ۷.۲ ریشتری در این کشور حالت فوق العاده اعلام کرده و بر اساس اعلام آژانس حفاظت غیرنظامی این کشور، دستکم هزار و ۲۹۷ نفر کشته و بیش از ۵ هزار و ۷۰۰ نفر زخمی شدند.

به گزارش «سی ان ان»، سرویس حفاظت غیرنظامی هائیتی می‎گوید که از هزار و ۲۹۷ کشته، هزار و ۵۴ نفر مربوط به منطقه جنوبی، ۱۱۹ نفر «گراند آنس»، ۱۲۲ نفر «نیپس» و ۲ نفر مربوط به منطقه شمال غربی هستند.

 

افزایش تلفات زمین لرزه در هائیتی

 

به گفته مقام‎های هائیتی، این زمین لرزه ۱۳ هزار و ۶۹۴ خانه را ویران کرده و به ۱۳ هزار ۷۸۵ خانه دیگر خسارت زده است.

 

[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/3217950_232.mp4']

 

این تخریب همچنین بیمارستان‌ها را تحت فشار گذاشته و همچنین جاده‌هایی که مواد حیاتی از طریق آن‌ها حمل می‌شود، مسدود شده است.

نخست وزیر هائیتی، می‎گوید «وقتی صحبت از نیاز‌های پزشکی می‌شود، این بزرگترین فوریت ماست؛ ما اعزام دارو‌ها و پرسنل پزشکی را به مراکزی که تحت تاثیر قرار گرفته اند، آغاز کرده‎ایم.»

 

افزایش تلفات زمین لرزه در هائیتی

 

این زمین لرزه در ساعت ۸:۳۰ صبح (به وقت محلی) در عمق ۱۰ کیلومتری (۶.۲ مایل) و مرکز آن در حدود ۱۲ کیلومتری (۷.۵ مایلی) شمال شرقی «سنت لوئیس دو سود» در جنوب غربی هائیتی رخ داد.

 

افزایش تلفات زمین لرزه در هائیتی

 

محل وقوع این زمین لرزه در حدود ۹۶ کیلومتری (۶۰ مایلی) غرب محل وقوع زمین لرزه فاجعه بار ۷ ریشتری در سال ۲۰۱۰ بود که برآورد می‌شود ۲۲۰ تا ۳۰۰ هزار نفر کشته داشته است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *